هلیا جان هلیا جان ، تا این لحظه: 11 سال و 2 روز سن داره

شاهزاده خانم کوچک

بخش اول : تجربه استفاده از لوازم سیسمونی

1392/5/24 9:46
4,449 بازدید
اشتراک گذاری

تجربه خرید سیسمونی : 

به نظر من بهترین کار ،خرید وسایل به سلیقه مامان و بابای نی نی هست، مثل مامان گل من که پول خرید رو داد به خودمون که به سلیقه خودمون برای دخملی خرید کنیم . مرسی مامانمممممممممماچ

اگه می دونید مامانتون دلش می گیره و میخواد حتما تو خریداتون باشه می تونید قبلش نظر همسرتون رو بپرسید و حتما فضای خونه و ... در نظر داشته باشید . 

من به شخصه اصلا رسم و رسومات سنتی و تشریفاتی مثل نشون دادن سیسمونی و جهیزیه و ... دوست ندارم و خوشبختانه خانواده هامون هم در گیر این مراسم نیستند .

مید ونم بعضی خانواده ها اهمیت زیادی برای این مراسم قائل هستند و جشن می گیرند ولی بازم این باعث نشه که وسایل به درد نخور برای سیسمونی بگیرید چون باید جلو چشمتون باشه و تحملشون کنید و حرص بخورید .

ولی بعضی چیزهایی که مستقیما به امنیت و سلامت بچه مربوط هست ارزش هزینه کردن تا هر قیمتی رو داره . مثلا خرید آغوشی ، کریر و صندلی ماشین ، شیشه پستونک .

 پوشاک

لباس سایز صفر تا سه ماه یک ست کامل شامل 19 تیکه

لباس سایز صفر تا سه ماه 5 تیکه که خنک تر و کوچیک تر بود 

یه سری هم شامل دو تا لباس و یه شلوار بند قنداق و قنداق و کلاه و روسری از جنس ململ سفید و خیلی خنک  گرفتم که سایزش کوچیکتر از دوتای قبلی بود و اندازه هلیا بود . 

خرید لباس مارک برای نی نی ها اصلا ضرورتی نداره ، چون نوزادها خیلی زودتر از اون چیزی که فکر کنید بزرگ می شن و لباس گرونقیمتی که براشون گرفتید به دردشون نمی خوره و هیچوقت یادشون نمیاد که چه لطفی کرده بودید  زبان

هلیا الان سه ماهشه و همون لباسهای ست 19 تیکه رو می پوشه چون نی نی ها اندازه هاشون یکی نیست یه بچه بدو تولد 2 کیلو وزن داره و یه بچه 4/5 کیلو . پس به نوشته رو لباسها زیاد توجه نکنید و سایز بچه رو در نظر بگیرید . 

معمولا سرهمی ها گرم هستند و زیاد برای نوزادهایی که تابستون به دنیا می ان کاربردی ندارن می تونید یه سر همی خوشکل سایز صفر بگیرید برای اوردن نی نی از بیمارستان  به خونه و وقتهایی که مهمون می اد دیدنش یا مهمونی می رید .

یه خوبی دیگه که این سر همی ها دارند این هست که پهلوی نوزاد رو می پوشونند و لباسشون تو دست به دست شدن بالا نمی ره . اگه پهلوی نی نی سرما بخوره رنگ مدفوعش سبز می شه و این نشون می ده که از پهلو سر ما خورده . در مورد این قضیه بعد مفصل می نویسم .

دوستام از مارک پوشاک تاپ لاین و به آوران که ایرانی هست خیلی راضی بودن 

آغوشی : من مارک پیرگاردین گرفتم البته دخملی که اصلا از آغوشی استقبال نمی کنه ولی معمولا برای تابستون مناسب نیست چون خیلی گرمه و معمولا از جنسهای ضخیم دوخته شده . وسیله ای هست که کاربرد زیادی نداره .  

کریر: به نظر من خیلی وسیله به درد بخوری هست ، یکی به این علت که بچه بغلی نمی شه و دیگه اینکه همزمان که تو خونه کاراتون رو انجام می دید می تونید با خودتون ببریدش مثلا تو آشپزخونه یا وقتی میایید نت گردی می ذارید کنارتون و با پاتون کریر رو تکون می دید چشمک

کالسکه (اگه خونه آپارتمانی دارید کالسکه عصایی بگیرید که کامل جمع می شه کالسکه های گرون قیمتی که مارک هستند و خیلی بزرگ هستند واقعا کلافتون می کنه و همیشه جلو دست و پا هست . من مارک دلیجان رو پیشنهاد می دم ). البته یه چیزی مثل کالسکه رو می تونید دو سه ماه بعد از تولد هم بگیرید 

تخت و کمد: که جز لاینفک اتاق نوزاد هست (اگه اتاق اضافی برای نی نی در نظر گرفتید ) پس نمیشه نگرفت . این که تخت نوزادی بگیرید یا نوجوان به سلیقه خودتون بستگی داره

ست حوله :مارک مادر کر(mother care) گرفتم که ازش راضیم

 وسایل بهداشتی : من مارک فیروز گرفتم . . خیلیها مارک موستلا رو پیشنهاد می کنند که میگن خارجیه و با کیفیت البته اگه چینی نباشه از خود راضی.

مارک مادر کر(mother care) و موستلا ظاهرا خوبه من ست کاملشو گرفتم ولی به نظرم جدا بگیرید بهتر باشه شامپو بدن و لوسیون بدن و روغن بچه رو من تا حالا استفاده نکردم 

 البته لوسیونش رو چند باری با پنبه برای تمیز کردن زیر گردنش استفاده کردم ولی روغن بچه رو نه، دلم نمیاد وقتی تازه حمومش کردم دوباره چربش کنم . ولی چند باری با روغن کنجد ماساژش دادم که هم برای هوش نوزاد و هم وزن گیریش خوبه 

کرم محافظ سوختگی پای نوزاد رو به توصیه دکترش آردن گرفتم و خیلی راضیم و همینطور صابون کلد کرم که دکترش نوشته به جای شامپو بدن استفاده می کنم 

آویز موزیکال :این اویز بالای تخت گاهی وقتها نقش شما رو داره و حسابی سر گرمش می کنه چشمک 

پوشک : اگه در مورد خرید پوشک تصمیم خاصی دارید و در مورد یه مارک خارجی تصمیمتون رو گرفتید می تونید خرید انبوه کنید ولی اگه مثل من فقط در راستای حمایت از تولید داخلی به اجبار به پوشک ایرانی می اندیشیدزبان بهتره اجازه بدید نی نی گل به دنیا بیاد و اون موقع تصمیم بگیرید

من برای شروع مای بیبی خریدم که بعد از اینکه چندتا استفاده کردم پای هلیا دونه قرمز زد و عوضش کردم مولفیکس بستم یه خوبی که مولفیکس داره این هست که لایه بیرونیش مثل دستمال کاغذی هست و بغلهای پاشون رو نمی بره . البته بعضی می گن مولفیکس پای بچه رو سیاه می کنه . فعلا که برای دخملی  خوب بوده 

ساک  وسایل: به نظرم ساک هم وسیله ای هست که اگه براش هزینه بشه ارزش داره . جنسش خوب باشه چون به هر حال مدت طولانی ازش استفاده می شه و خوشگل هم باشه دیگه عینک

گهواره : نهایتا تا 6 ماهگی نوزاد به درد می خوره . بعد که بچه بتونه بشینه دستشو به لبه اش می گیره و خدای نکرده ممکنه بیافته . 

فلاسک: اگه نوزاد شیر خشک می خوره که کلا لازمه هر لحظه از شبانه روز آماده و پر باشه اگه کمکی هم شیر خشک می خوره بازم خوبه 

 من الان زیاد استفاده ندارم ولی اوایل که به هلیا شیر کمکی می دادم هر روز صبح اب جوش اماده می کردم و بعد از خنک شدنش فلاسکشو پر می کردم . ولی در هر حال بودنش بهتره . حداقل به درد خودتون می خوره که یه چای دو نفره عصرونه با همسرتون نوش جان کنید 

ست لحاف تشک:  وسیله ای هست که زیاد استفاده می شه بهتره جنس با کیفیتی بگیرید که با چند بار شستن خراب نشه 

قنداق فرنگی : اگه نی نی تابستون به دنیا بیاد کاربردی نداره چون خیلی گرمه و به جاش یه پتوی اسپانیایی یا دور پیچ نازک بگیرید برای مواقعی که نی نی رو بیرون می برید 

شیشه پستونکاگه می خوایید در کنار شیر خودتون شیر خشک هم به نوزادتون بدید حتما از سر شیشه هایی استفاده کنید که شبیه سینه مادر هستند و اجازه بدید که از اول به همون عادت کنند الان دختر من با شیشه های معمولی راحتتره چون خیلی راحت شیر ازش خارج می شه و نیاز به مکیدن زیادی نداره مارک ناک ، اونت و وی خوبه من ناک گرفتم و راضیم 

دستمال مرطوب : حتما لازم می شه ، مخصوصا وقتی یه جا مهمون باشید و زمان واکسنهای نی نی .

کهنه اماده : یه بسته کافیه برای مواقعی که نوزاد رو باز می ذارید و قنداق کردن نی نی . چون جنسش لطیف و مناسبه 

زیر انداز تعویض : دو نمونه داره ، یه مدل کاملا پلاستیکی هست و یه مدل دیگه زیرش مثل تشک هست و بالش هم داره  و روش یه لایه پلاستیکی ضخیم نصب می شه که با چسب یا گره محکم می شه . من همین مدل دوم رو گرفتم و خیلی راضیم کلا تشک زیرش همیشه تو مهمونی ها باهامون هست و تو خونه هم رو اون می خوابه 

دما سنج دیجیتالی : حتما تهیه کنید . مخصوصا مواقع واکسن که باید مواظب باشید تبش بالا نره 

شیر دوش : اول یه ایرانی معمولی که شبیه شیپور هست گرفتم که اصلا به درد نمی خورد . بعد یه خارجی گرفتم که خیلی عالی بود . شیر دوش برقی اصلا ضرورتی نداره . 

 پوار بینیاگه نی نی زیاد سرشو تکون بده ممکنه اذیت بشه بینیش . من گاهی که ارومه از پوار استفاده می کنم گاهی هم دستمال کاغذی 

ناخن گیر و قیچی : به نظر من با قیچی راحت تر می شه ناخنهاشون رو گرفت (ای جووونم)

 ولی ناخن گیر مخصوص نوزاد هم تو بازار موجوده که باعث می شه دستشون چیده نشه  

 عروسک : سه چهارتا  تا برای دکور اتاقش کافیه . حتما عروسکهای نرم و امن برای نوزادها تهیه کنید 

و اجازه بدید که عروسک براش یه پاداش در قبال کارهای خوبش باشه نه اینکه تا بچه چشم باز می کنه می بینه اتاقش پر از عروسک و اسباب بازی هست چشمک

 

پسندها (1)

نظرات (1)

هلیا دخمل خوشگل
25 مرداد 92 10:38
سلام سمیه جون هلیا جونم خوبه از طرف من ببوسش
مطالب مفید بود ممنون
ببخشید دیر بهتون سر زدم یه مدت نبودم