هلیا جان هلیا جان ، تا این لحظه: 10 سال و 11 ماه و 22 روز سن داره

شاهزاده خانم کوچک

چند مطلب قبل از بارداری

1392/7/27 14:03
521 بازدید
اشتراک گذاری

امروز خیلی خوشحالم . شنیدم که یکی از دوستای گلم که مشکل داشت باردار شده . دلیلش هم این بود که تو باشگاه ثبت نام می کنه و هفته ای سه بار مرتب میره باشگاه وقتی به مربی باشگاه گفته ایشون هم گفتند  بی تحرکی و تجمع چربی اطراف بدن به خصوص پایین تنه یکی از موانع بارداری هست

اینم مزیت ورزش .چشمک

زمان پریودی مواد گرم بخورید تا رحمتون کاملا تمیز بشه . با اینکار بعد از قاعدگی متوجه سرحال شدن خودتون هم می شید . حتما امتحان کنید . کاچی بابونه ، حلوای گرم (مخصوص خانمهای تازه زایمان کرده ) دمنوش زعفران و نبات و ... 

از مصرف ترشی و سیب ترش ، گشنیز و عدس و سردیجات تاجای ممکن خودداری کنید که درد کمتری هم سراغتون بیاد 

کیسه آب گرم و بستن کمر با یه شال هم احساس خوبی بهتون می ده و هم مانع از انقباض و گرفتگی عضلات بدن می شه و تخمدانها رو گرم نگه می داره 

شاید خوندن این مطلب براتون خیلی ناخوشایند باشه .زمان قدیم در دوران قاعدگی اصلا حمام نمی کردن و اعتقاد داشتند که خیلی ضرر داره . به نظر من عملا غیر ممکنه که کسی یک هفته حمام نکنه ولی تا جای ممکن حمامتون کوتاه باشه و اصلا ننشینید یا خم نشید .

زمان پریودی با حداقل آب ممکن خودتون رو بشویید . استفاده از اب باعث کیست آبی تخمدان می شه . 

 

ممکنه یبوست هم تو بارداری تاخیر ایجاد کنه . برای درمان یبوست از پودر گلسرخ استفاده کنید (می تونید خیلی کم روی ماست بپاشید و بخورید ) .همچنین ترنجبین و خاکشیر هم برای درمان یبوست عالیه 

 

یکی از علل بروز تهوع در بارداری کمبود ویتامین B هست . در هر قاعدگی مقدار زیادی ویتامین B از بدن دفع می شه، برای جلوگیری از تهوع چند ماه قبل از بارداری مولتی ویتامین (من خودم مولتی دیلی مصرف کردم 30 تا دونه هر ماه تو دوره  10 عدد یعنی روزی یه دونه )

اگه چیز دیگه ای به ذهنم رسید انتهای همین پست اضافه می کنم 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان گلشيد
27 مهر 92 12:54
سلام سلام مامان هليا جون خوبي عزيزم
آدرس جديد وبلاگ گلشيد رو براتون گذاشتم اگه دوست داشتين يه سري بهش بزنين اونجا خودم براش مطلب مي نويسم


ممنون عزیزم
حتما میام لطف کردی