هلیا جان هلیا جان ، تا این لحظه: 10 سال و 11 ماه و 22 روز سن داره

شاهزاده خانم کوچک

چندتا تجربه شیردهی

1392/8/26 10:45
1,317 بازدید
اشتراک گذاری

اوایل کمی سخت به نظر می رسه ولی اگه واقعا تمایل دارید به نی نی شیر خودتون رو بدید ارزش تحمل سختیش رو داره 

 به نظر من یکی از لذت بخش ترین قسمتهای بچه داری همین شیر دادن به نی نی هست . به امتحانش می ارزه قلب

هر کسی با یه چیز ممکنه شیرش زیاد بشه من قطره شیر افزا و کپسول شیر افزا رو امتحان کردم به نظرم کپسول بهتر بود . ماکارونی ، نون خامه ای ، حلیم گندم ، برای من خوب جواب داد و باعث افزایش شیر می شد 

شنبلیله (خورش سبزی / اشکنه شیرازی)  و خربزه  هم خیلی عالی بود . ولی خیلی ها ممکنه  با چیزهای دیگه جواب بگیرند. 

**یه نکته دیگه که وقتی یاد گرفتم برای خودم جالب بود ملاج نوزاد بود . ملاج نوزاد یکی از قسمتهایی هست که تکاملش بعد از تولد هست و نرم هست گاهی وقتها موقع شیر خوردن  و نفس کشیددن بالا و پایین می ره و خیال مامان و بابا رو راحت می کنه که هنوز نرمه .خمیازه گاهی وقتها وقتی خیلی آروم رو سر نی نی دست می کشید و این قسمت فرو رفته باشه یعنی آب بدن نوزاد کم شده و به نی نی شیر یا آب بدید 

هلیا اصلا آب نمی خورد وقتی کوچولو تر بود . دکترش آب مقطر هم براش امتحان کرد ولی اصلا خوشش نیومد من گاهی اب جوش نبات ولرم می دادم . 

خیلی ها معتقدند که قبل از 6 ماه اصلا نباید به نی نی آب داد. تصمیم با شماست ولی دکتر هلیا نظرش این بود که آب بهش بدیم . و بهداشت می گفت اصلا ندید 

ما همچنان در گیر تناقضات دکتر و بهداشت هستیم .خنثی

اگه سزارین شده باشید معمولا بیشتر طول می کشه شیر راه بیافته (حداقل در مورد من اینجوری بود ) 

به هرحال نوزاد نباید گرسنه بمونه اگه می دونید شیرتون کمه می تونید شیر خشک بدید با سرنگ وقتی که نوزاد سینه رو می مکه از گوشه لبش آروم شیر خشک رو تخلیه کنیدتا هم نی نی گرسنه نمونه و هم مکیدن باعث راه افتادن شیر بشه 

مصرف منابع کلسیم رو فراموش نکنید 

**اگه سینتون نوک نداره یه سر یه سرنگ بدون سوزن رو ببرید تا به شکل استوانه در بیاد بعد قسمت داخلی سرنگ رو خارج کنید و به طور برعکس دوبار داخل سرنگ بذارید . نوک سینه رو چرب کنید و چند بار با کمک سرنگ نوک سینه رو بیرون بکشید . 

می تونید قبل از زایمان با روغن زیتون و نوک انگشتان هم این کار رو بکنید ولی تحریک نوک سینه باعث ترشح هورمونهای زایمان می شن و ممکنه باعث بروز درد زایمان زود رس بشن . پس احتیاط کنید . 

 

**یه مورد که خودم نتیجه گرفتم مصرف 4 زیره بعد از هر غذا بود (ادویه کاچی ) - ممنون از فندق عزیز  که این معجون رو بهم یاد داد . خجالت

رازیانه، زیره سبز ، زیره سیاه و زنیان به نسبت مساوی اسیاب کنید و بعد از هر غذا یه قاشق غذا خوری بخورید . 

ظاهرا باید بدون اب خورد ولی من اصلا نمی تونستم خیلی تنده و با اب قورت می دادم و بی تاثیر نبود . 

 ** گاهی وقتها نی نی  موقع شیر خوردن سرشو می بره عقب و گریه می کنه یا جیغ می زنه که این چند تا دلیل داره :

1- ممکنه گرسنه نباشند 

2- ممکنه باد گلو داشته باشه باد گلوشو بگیرین  و دوباره اجازه بدید شیر بخوره 

3- ممکنه علیرغم گرسنه بودنشون دوست نداشته باشند شیر شما رو بخورند ، ممکنه شیر شما بو بده و این به خاطر خوردن  مواد غذایی بو دار مثل سیر ، پیاز و کلم و شاید فلفل دلمه ای باشه . 

4- ممکنه فشار شیر زیاد باشه و حجم زیادی از شیر یه باره وارد دهانشن بشه و چون قورت دادن مقدار زیاد براشون مشکل هست این کارو می کنند و سرشو عقب می برند 

5- گرفتگی و کیپ بودن بینی نوزاد 

**حداقل از یک سینه شیر خوردن حدود 10 دقیقه طول بکشه . دکتر نی نی یکی از دوستام گفته بود اگه کمتر از ده دقیقه شیر خوردن بار بعد دوباره از همون سینه بهشون شیر بدید که مواد کامل بهشون برسه 

** اگه نی نی ها سکسکه کردند بهشون آب یا شیر بدید . هنوزم اگه خیال دارید به نی نی اب ندید اجازه بدید کمی شیر بخوره حداقل سه دقیقه مکیدن سینه باعث می شه سکسکه اشون خوب بشه و عصبانی نشن (ای جووووووونمماچ )

در اینجا می خوام از دوست عزیز خودم هانیه جون (مامان سبحان خوشگلم ) بابت چیزهای خیلی زیادی که ازش یاد گرفتم تشکر کنم ماچ

چند  نکته که تو پست قبلی نبود:

در زمان بارداری اصلا از رژلب استفاده نکنید . اگه خیلی احساس نیاز می کنید می تونید از مداد لب استفاده کنید و روش کمی وازلین بزنید . 

رژلبها معمولا حاوی سرب هستند و مضر . چه کاریه خوب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هیچ اتفاقی نمی افته اگه چند ماه آرایش نکنیگاوچران

رنگ کردن موها هم اصلا کار درستی نیست . به حرف ارایشگرها که معمولا می گن فقط سه ماه اول اشکال داره یا اصلا اشکال نداره هم گوش ندید .پوست سر بسیار جاذب هست 

 

در مورد محصولات بهداشتی نوزاد الان به این نتیجه رسیدم که بهتره هر چیزی می خواین جدا جدا بگیرید تا پکیج کامل .

چون روغن بچه و وازلین اصلا ضرورتی نداره برای نوزاد استفاده بشه به هر حال هر دوشون ضایعات کارخانجات نفتی هستند که تو پروسه تصفیه به دست می اد و هزینه دور ریختنش بیشتر از فروشش هست و معلوم نیست که برای پوست لطیف نی نی ها بی ضرر نباشه 

لوسیون هلیا رو من برای خودم استفاده می کنم عاااااااااالیه . برای پاک کردن صورتتون قبل از خواب خیلی خوبه . 

وازلین و روغن بچه هم اگه گرفتید خودتون استفاده کنید . وازلین کاربردهای خییییییلی زیادی داره . برای خودمون البته نه نی نی 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

حلیمه
27 آبان 92 23:28
اییییییییییییییییییییولیعنی دیگه از این جامع تر نمیشد ها!!کیف کردم.آفرین
مامانی و بابایی
پاسخ
واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مرسی عزیزم لطف داری